суббота, 8 февраля 2014 г.

Урок географії "Формування української нації. Українська діаспора", 9 клас

ТЕМА: Формування української нації. Українська діаспора.

МЕТА:Н:  сформувати уявлення про історію становлення
української нації,  охарактеризувати  національний склад
 населення України та окремих регіонів. Скласти  уявлення
про політичну націю, корінні народи і національні меншини.
Етнографічні групи українців. Ввести поняття  діаспори;  показати особливості східної та західної діаспори;  познайомитись з надбаннями духовна та матеріальної культура українського народу.
 Р: розвивати критичне мислення й уміння логічно викладати свої думки.
В: Через знайомство із експозицією шкільного музею, самостійну підготовку екскурсій формувати небайдуже ставлення до питань, пов’язаних із формуванням нації, формувати толерантне ставлення до інших народів.
Обладнання: Проекти учнів – екскурсоводів, обладнання для демонстрації проектів, експозиція шкільного музею.
Тип уроку: Урок – екскурсія по шкільному музею.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент
 Сьогодні ми з вами є відвідувачами шкільного музею, де екскурсоводи познайомлять нас із експозицією. А насамперед нагадаємо правила поведінки у громадських місцях. (Формулюємо разом) .
*Тримайся  з гідністю
* Поводься скромно інтелігентно
*Слухай уважно
* Не заважай роботі екскурсоводів
* Запитання – тільки після виступу
Знайомство із правилами
У музеї відкрита експозиція «Національний склад населення України» де шановні екскурсоводи проведуть нас кожен по своїй виставковій території, висвітливши свої питання.
Ми оглянемо проекти
1.                Історія становлення нації, надбання духовної і матеріальної культури.
2.                Національний склад населення.
3.                Діаспора
У ході екскурсій можна задавати запитання. Після перегляду кожен відвідувач залишить  відгук із вказаних питань  у книзі відгуків – тобто у зошиті. Рекомендований  вигляд записів – складання розгорнутого плану відповідей.
1.                Історія становлення нації, надбання духовної і матеріальної культури.
Коло висвітлених питань:
_ Історія формування нації
_ Духовна і матеріальна культура ( зразки матеріальної і духовної культури демонструємо на прикладах експонатів музею)
2.                Національний склад населення.
Коло висвітлених питань:
-                     Корінні нації і національні меншини
-                     Національний склад окремих регіонів
-                     Етнографічні групи Українців
3.                Діаспора
Коло висвітлених питань:
-                     Поняття діаспора, причини  виникнення
-                     Східна і західна діаспора – кількість, розміщення.
Узагальнюючі завдання
Прослухавши екскурсію складаємо відгуки у зошитах. Відгуки перевіряються і оцінюються.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати П7
Знайти у словниках поняття  «урбанізація, міська агломерація, конурбація, селітебна зона, дезурбанізація, хибна урбанізація, субурбанізація, рурбанізація» і скласти словничок у зошиті.













Комментариев нет:

Отправить комментарий