пятница, 14 февраля 2014 г.

Стаття опублікована у шкільному методичному виданні "Педагогічна трибуна"

Компетентність з інформаційних та комунікаційних технологій та її формування на уроках   природничих   і суспільних предметів

Інформаційна компетентність — системне утворення знань і вмінь в області інформаційно - комунікаційних технологій і досвід їхнього використання, а також здатність удосконалювати свої знання.
Формування інформаційної компетентності- один із приорітетним напрямків роботи ЗОШ№6. У рамках проекту «Єдиний інформаційний простір» Стратегічного плану понад п’ять років працює динамічна група «Використання інформаційно-комп’ютерних технологій під час уроків», очолювана вчителем географії Кузьменко О.В. Члени групи – вчителі природничих і суспільних предметів Гоненко А.О., Поліщук О.М.,  Сібагатова І.Г., Савчук В.Б. за цей час мали нагоду  опрацювати  основні напрямки використання ІКТ на уроках,  вимогам до створення власних електронних ресурсів,  способи зберігання і систематизації інформації у електронній формі.  Протягом засідань відвідали і проаналізували ряд відкритих уроків, обмінявшись практичним досвідом із використання ІКТ. Результатами нашої спільної праці є узагальнення у даній статті, де ми ділимося із колегами практичними рекомендаціями щодо використання ІКТ.
У вивчення географії  широко застосовую  презентації, підбір  ілюстрацій і відео фрагментів, текстові документи,  таблиці,  діаграми,  комп’ютерні графічні об’єкти, Flash-анімацію, пошук довідкової інформації, статистики, роботу з нормативною базою, ІКТ для отримання і передачі інформації, поширення досвіду, дистанційного навчання. Використовую  електроні підручники, енциклопедії, готових навчальних програми, демонстраційних програми, конструктори уроків, електронні атласи.
Залучаю учнів до роботи з ІКТ. Так на уроці «Визначення за картами напрямків, відстаней та висот на місцевості.  Географічні атласи. Електронні карти і атласи» у 8 класі пропоную прокласти маршрут по Україні за електронним атласом. Обрахувати його протяжність, через які населені пункти він проходитиме.

На уроці «Геоморфологічна карта України» у 8 класі пропоную підібрати ілюстрації до  основних типів і форм рельєфу.
При вивченні країн у 10 класі розпочинаю уроки із учнівських презентацій «Обличчя країни», у яких учні яскраво ілюструють цікаві факти і характерні особливості країни.
При викладанні історії Вчитель Сібагатова І.Г. доцільно використовує відео фрагменти із уривками історичних фільмів, презентації, конструює власні електронні ресурси на основі ліцензійних конструкторів уроків, залучає учнів до пошуку інформації і використання творчих випереджальних завдань. Учні працюють із першоджерелами законів на уроках правознавства, залучені до участі у інтерент-олімпіадах.
На уроках хімії і біології вчителі Гоненко А.О. і Поліщук О.М. широко застосовують презентації – власні і учнівські, заохочують учнів до пошуку додаткової інформації.

Дана компетентність вимагає від сучасного вчителя-предметника вдосконалювати свою педагогічну майстерність упродовж усього життя, що, у свою чергу, вимагає від суспільства створення умов для самоосвіти і неперервної освіти вчителів. Матеріальна база для використання ІКТ створена у кабінетах історії і географії, що зумовлює кращі результати вчителів у використанні відповідної техніки.
Французький письменник   Жозеф Жубер зауважив, що навчати — означає постійно вчитися. Дітям потрібні не повчання, а приклади. Тож  спільна робота членів нашої групи спрямована на постійний пошук, взаємопідтримку і запозичення кращого у колег. Ми будемо зростати разом із нашими учнями.
  



Керівник динамічної групи «Використання інформаційно-комп’ютерних технологій під час уроків» Кузьменко О.В.

Комментариев нет:

Отправить комментарий