Популярно про геологію
Сценарій заходу
Мета:
-
формувати світогляд (наукові
уявлення), пов'язані із формуванням гірських порід і мінералів, їх
ознаками, основними властивостями, значенням і використанням.
-
екологічне виховання розуміння цінності
природи як першоджерела матеріальних і духовних сил суспільства і кожної
людини; відповідальне ставлення до природного середовища тощо.
-
економічне
виховання - формування економічно
усвідомленого ставлення до природного середовища,бережливе ставлення до
природи, як до багатства країни.
Форма проведення : виставка
Обладнання: Колекції гірських порід і
мінералів, карта «Корисні копалини України, презентація, учнівські
фотоматеріали, проекти «використання корисних копалин.
Вік учасників – учні 1- 8 класів
Хід заходу
План.1. Повторення базових понять з
геології.
2. Знайомство із корисними копалинами України і їх
розміщенням.
3. корисні копалини Хмельниччини.
Доброго
дня. Ми раді вітати вас на виставці мінералів і гірських порід присвяченій
дням екології. Наше спілкування
пропонуємо розпочати з вікторини. Назвімо їх. За правильно названі отримуємо
додаткові бали. Найбільш уважні учні, які протягом усієї екскурсії набрали
найбільшу кількість балів отримають оцінку 12 балів з географії або
природознавства (
Запитання:
-
Яка
наука вивчає мінерали і гірські породи (Геологія)
-
Як
називають тверді тіла, що мають постійний хімічний склад (мінерали)
-
Як
називають тверді тіла, які складаються із однакових гірських порід і мінералів,
або великі скупчення одного мінералу у земній корі (гірські породи)
-
На
які групи поділяють гірські породи за походженням ( осадові, магматичні,
метаморфічні)
-
На
які групи поділяють гірські породи за призначенням ( паливні, рудні, нерудні)
-
Наведіть
приклади паливних, рудних і нерудних корисних копалин)
Тепер звернімося до
колекцій. Перед нами – паливні, рудні, нерудні корисні копалини. Познайомимось
ближче.
Паливні
гірські породи нафта, вугілля кам’яне і буре, торф, горючі сланці. (демонструємо)
Вони мають органічне походження , тобто утворились із решток організмів,
частіше рослин. Про це свідчать залишки рослин у торфі, відбитки у
вугіллі. Горять завдяки вмісту вуглецю.
Ви можете познайомитись із використанням цих корисних копалин. (
демонструэмо)
Рудні
корисні копалини використовують для виробництва металів. (колекції). Ми
бачимо…………………………………………
Вони мають переважно
магматичне походження. Вирізняються високою вагою(спробуємо), часто блиском.
Нерудні корисні копалини найбільш
різноманітні за походженням і використанням. Серед них вирізняють будівельну
сировину (демонструємо).
Хімічна сировина – це
сірка, фосфорити і апатити, сіль. ( демонструємо) Із них ми отримуємо фосфор,
сірку, їх похідні, зокрема кислоти.
Декоративне і ювелірне каміння у колекціях представляють кварц, яшми, корунд, агат,
кришталь. Їх називають самоцвітами. В Україні їх видобувають на ЖИТОМИРЩИНІ, В
Криму, Волинь багата на бурштин. У Балаклаві є яшмовий пляж. Не дуже гарні у
природі вони набувають особливої привабливості у виробах.
Вода – найцінніша і найбільш
розповсюджена із корисних копалин.
До інших нерудних корисних копалин
можемо віднести графіт, каолін, лікувальні води і грязі тощо.
2. Наша земля
надзвичайно багата на корисні копалини. Звернімо увагу на карту. В Україні розвідано 20 тис. родовищ та проявів
111 видів корисних копалин. Серед них нафта і газ – Причорноморська,
Дніпровсько - Донецька, Карпатська
провінції. Кам’яне вугілля – Донецький і Львівсько – Волинський басейни. Буре
вугілля – Придніпровський і Карпатський басейни.
Рудні представлені покладами ртуті
(Микитівське і Костянтинівське робовища), залізної руди ( Кременчуцький,
Криворізький, Білозерський і Керченський басейни), марганцю (Нікопольський
басейн)Крім того є поклади титану, алюмінію, міді, поліметалів і навіть золота.
Нерудна сировина – це поклади цінних
гранітів Житомирської області, базальт, мінеральні води і грязі, сіль і сірка і
багато іншого.( показуємо на карті.
3
Хмельницька область не сама багата на корисні копалини, проте і у нас
видобувають певні мінеральні ресурси. Назвімо їх. За правильно названі
отримуємо додаткові бали. ( пісок, глина, граніт, мінеральні води, вапняк)
Наша
екскурсія добігає кінця. Перейдемо до
нагороди найбільш уважних
слухачів. Порахуємо бали. У кого найбільша кількість? Нагороджуємо
сертифікатами найактивнішого слухача і оцінкою з природознавства або географії.
Привітаємо переможців. На завершення візьмемо кілька інтерв’ю на камеру.
Найкращі – розмістимо на сайті школи. Що найбільше сподобалось у екскурсії?? Що
нового дізнались?? Дякуємо. Подякуємо
також ведучим заходу, до побачення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий